2 důvody vzniku bolestí a jak je lze řešit

20.1. 2017Tomáš Kuňák1223x

Bolestmi jednotlivých částí pohybového aparátu trpí naprostá většina populace, ať už se jedná o bolesti zad, krční páteře, kolene, ramene nebo jakékoliv jiné části těla. Asi to každý znáte, jakmile vás začne něco bolet a omezovat, začnete si uvědomovat, při čem všem bolavou část těla používáte a co vše kvůli bolesti najednou nejde dělat s takovou lehkostí a naplno.

Většina lidí si myslí, že původ těchto bolestí je složitý a záhadný a je složité se jich zbavit, či si dokonce myslí, že se jich nemohou nikdy zbavit a musí se s nimi naučit žít.

Tento článek vám ukáže, že v naprosté většině případů vznikají bolesti pohybového aparátu pouze ze dvou prostých důvodů, na které se lze velmi snadno zaměřit a bolesti tak odstranit.

1. Špatné pohyby a pozice těla při zátěži, zaměstnání a běžných činnostech

U tohoto prvního důvodu začíná naprostá většina chronických bolestí pohybového aparátu. Jde o to, že jakmile při jakékoliv zátěži (v práci, doma, ve volném čase) používáte špatné pohyby nebo pozice, vaše části těla jsou vystaveny špatné zátěži, která tyto části nadměrně namáhá a způsobuje bolest.

Jednoduše řečeno, každá část těla má svou ideální pozici, ve které vydrží větší zátěž a ve které všechny svaly pracují tak, jak mají (spolupracují mezi sebou a zapojují se ve správném pořadí). Za těchto podmínek není důvod, aby se objevily jakékoliv chronické bolesti. Jakmile však začnete vaše tělo vystavovat zátěži ve špatných pozicích a se špatnými pohyby, začnete vaše tělo přetěžovat (ve špatných pozicích a pohybech už svaly nespolupracují a nezapojují se ve správném pořadí).

Nejvíce na tyto změny trpí bederní páteř a kříž, což je právě nejvíce zatěžované místo těla. Jakmile se k permanentní zátěži na tuto oblast přidá i špatné pohyby a pozice, bolesti se mohou objevit poměrně snadno.

2. Svalové dysbalance a disharmonie

Tím druhým důvodem, proč vznikají potíže s pohybovým aparátem jsou svalové dysbalance a disharmonie v místě bolestí. Tento a předešlý důvod jsou na sobě velmi závislé, protože jakmile se objeví první důvod (špatné pohyby a pozice těla), začnou vznikat svalové dysbalance, které zdravotní stav ještě víc zhorší.

Svalová dysbalance je označení pro stav, kdy svaly nejsou schopny mezi sebou efektivně spolupracovat a z pohybu se tak stává neekonomická a škodlivá činnost pro tělo. Kvůli tomu zátěž nadměrně zatěžuje místo svalové dysbalance a vznik bolestí je tedy nevyhnutelný.

Co se skrývá za svalovou dysbalancí?

Svalové dysbalance vznikají, pokud mozek ztrácí schopnost používat u daného pohybu ty správné svalové souhry, protože kvůli špatným pohybům postupně zapomíná, které svaly ideálně použít.

Ideální terapie by se měla zaměřit na tyto důvody

Každá efektivní terapie by se měla zaměřit na tyto dvě činnosti:

  • Začít oslovovat ty správné svalové souhry – Pomocí jednoduchých a efektivních terapeutických cviků začít opět používat ty správné svalové souhry a učit mozek, aby je opět začal používat. Postupem času mozek opět začne používat ty správné svalové souhry na 100%.
  • Jako doplněk terapie začít kompenzovat špatné pohyby a pozice při práci nebo volném čase – Zařadit pár minut kompenzačních pozic a pohybů do činností, při kterých jsou bolesti cítit. Tím opět dáte mozku impuls, aby začal používat ty správné svalové souhry a zároveň odlehčíte bolestem.

Pár slov na závěr

Pokud i vás trápí jakékoliv potíže s pohybovým aparátem, jednoduše řečeno to znamená, že tuto část těla špatně používáte a že jste si v místě bolestí vytvořili svalové dysbalance, které váš zdravotní stav ještě více zhoršují.

Pokud se bolestí chcete zbavit, ukázal jsem vám naprosto jednoduchý a velmi efektivní koncept, který používám u svých klientů každý den a který už zachránil mnoho zad, krků, ramen a dalších částí těla.

Stále nemáte naší e-knihu?

 

Stáhněte si e-knihu Zázračných 15 minut denně aneb vyměňte gram pohodlí za kila úlevy

Komentáře