Fyzio klik přes Bosu

25.4. 2017Filip Kuňák2315x


A je tu další praktický cvik do naší rubriky Fyzio do života. Tentokrát se jedná o cvik, který nazýváme Fyzio klik přes bosu.

Klik je jeden z nejoblíbenějších cviků a snad každý ho někdy cvičil. Bohužel se dost často stává, že není využit jeho plný potenciál, který má, když se zacvičí správně.

Při naší praxi se bohužel dost často setkáváme s tím, že lidé mají z kliku přetížená ramena a trapézy, nestabilní a odstáté lopatky a přetížená a bolavá bedra. V podstatě při kliku dělají stejné chyby, jako u ostatních cviků a to dost často způsobuje, že cvičení má negativní vliv na pohybový aparát.

POJĎME TO ZMĚNIT A NAUČIT SE TENTO DRUH KLIKU

Co tento způsob kliku posiluje a trénuje

Tento cvik samozřejmě posiluje prsní svaly, ale s tím rozdílem, že nedochází k přetěžování ramen a trapézů. To je možné díky tomu, že jsou ramena a lopatky v centrovaném postavení (široká ramena s lopatkami do šířky a od uší směrem k pánvi).

Trénuje stabilizaci lopatek a ramen, což znamená, že aktivuje svaly, které mají za úkol udržet lopatky a ramena stabilní. Jakmile aktivujete tyto svaly, přetížené trapézy a šíje se může postupně uvolnit, protože už nemusejí být stažené.

Trénuje stabilizaci bederní páteře, což opět znamená, že aktivuje svaly, které mají za úkol udržet stabilní bederní páteř a funkčně propojit horní a dolní polovinu těla. v tomto případě se jedná o hluboký stabilizační systém páteře.

Co je úkol a podstata cviku

  • Lehnete si pánví na vrchol Bosu (je lepší, když je Bosu více nafouklé)
  • Dlaně položíte na zem, prostřední prst bude směřovat vpřed a dlaně budou od sebe o trochu více, než šířka ramen. Pozor na propadlé dlaně (udržte aktivní klenbu ruky).
  • Je třeba, abyste měli dlaně na úrovni Solar plexus (trojúhelník), což znamená, že Solar plexus bude mezi dlaněmi.
  • Dolní končetiny budou na šířku kyčlí, kolena budou lehce pokrčená a špičky zatlačené do podložky.
  • Ramena a lopatky stáhnete od uší směrem k pánvi (budete mít pocit dlouhého krku) a v hrudní páteři lehce vyrostete směrem ke stropu.
  • Bederní páteř bude lehce prohnutá a protažená.
  • Při kliku se stále protahujte temenem směrem do dálky a ramena  tlačte na druhou stranu k pánvi
  • Lokty netlačte příliš od těla, jen je nechte volně pokrčit.

Na jaké chyby si dát pozor

  • Dejte si pozor na špatnou pozici ramen a lopatek. Ramena nesmíte zvednout směrem k uším a tím zmenšit vzdálenost mezi rameny a ušima. Lopatky se nesmí „secvaknout“ směrem k sobě, musí být stále do široka.
  • Pozor na propadlou hrudní páteř směrem na podložku, kdy lopatky automaticky ztratí svou stabilitu a správnou pozici.
  • Pozor na příliš prohnutou a propadlou bederní páteř, kdy dojde k vypojení břišních svalů. Udržte jen lehce prohnutou a protaženou bederní páteř, kdy budou břišní svaly aktivní jako celek.
  • Pozor na špatnou pozici hlavy. Hlava nesmí být ani spadlá dolů ani zakloněná. Hlavu mějte vždy v prodloužení páteře.

U koho bychom tento cvik použili

Tento cvik běžně používáme u zapracovanějších klientů, kteří nemají potíže s krční páteří nebo se zády a jsou připraveni přejít do trochu více kondiční terapie.

Zároveň tento cvik doporučujeme každému, kdo se chce naučit správný klik, při kterém bude zapojovat ty správné svaly a nebude přetěžovat pohybový aparát.

Ukažte tento způsob kliku i svým přátelům

Pokud se Vám tento cvik líbí a dává Vám to smysl, nezapomeňte tento VIDEO článek sdílet nebo dát „lajk“ a ukázat ho i svým přátelům na Facebooku.

Filip Kuňák
Jsem pohybový terapeut a rád učím lidi, jak se jednoduše, efektivně a s radostí jednou provždy zbavit svých bolestí. Právě proto jsme vytvořili akademii zdravého pohybu CORE ACADEMY.cz a internetový blog ZDRAVÁ MAMINKA.cz. Pomáháme lidem po celé republice znovu získat radost z bezbolestného pohybu. Při své práci se denně setkávám s neskutečným potenciálem, který aktivní hluboké stabilizační svaly a správné pohybové návyky opravdu mají. Není nic lepšího, než když vidím, jak tyto pravidla a principy zdravého pohybu zlepšují kvalitu života u všech mých klientů. Učíme ostatní lidi používat hluboké stabilizační svaly a správné pohybové návyky v jejich prospěch. Díky tomu může být Vaše tělo zdravé a odolné.

Stále nemáte naší e-knihu?

 

Stáhněte si e-knihu Zázračných 15 minut denně aneb vyměňte gram pohodlí za kila úlevy

Komentáře